De Avonturenclub Overvecht wéér gestart

De Avonturenclub is een sportief naschools programma voor kinderen in de basisschoolleeftijd, naar voorbeeld van een soortgelijke activiteit van natuurspeeltuin Het Woeste Westen in Amsterdam.

“Het is tijd voor een nieuw avontuur. Wat is jouw nieuwe avontuur vandaag?”

Afgelopen 5 jaar werd De Avonturenclub aangeboden door IJsclub Siberia. De Avonturenclub is inmiddels een zelfstandige sociale onderneming olv. Marthe Frederiks en Irmgard Gouda.

Begeleiders gaan met kinderen op ontdekkingstocht in hun buurt. ”We gaan op zoek naar een klimboom, hoe komen we over dat slootje, welke planten en dieren leven er in onze buurt, hoe bouw je een hut en hoe maak je een pijl en boog. Het kan allemaal in jouw buurt en jij speelt de hoofdrol”. Er wordt een combinatie gemaakt met sportieve vaardigheden zoals rennen, springen en werpen.

Planning

8 maal 90 minuten, op een woensdag- of vrijdagmiddag direct na schooltijd. De Avonturenclub wordt ook na blok 1 van 8 bijeenkomsten vervolgd.

De kinderen starten vanaf het schoolplein en worden hier weer afgeleverd.

Kinderen uit groep 3 t/m 8. Maximaal 12 kinderen, minimaal 8.

Begeleiding

Spelagogen Irmgard en Marthe zijn ervaren in het begeleiden van avontuurlijke activiteiten. Zij worden geregeld ondersteund door een stagiaire of vrijwilliger.

Ouderbetrokkenheid

Indien nodig is er voor ouders vooraf een informatiesessie over het belang van natuur en spelen en hoe dit in de eigen omgeving te vinden en te gebruiken.

Deelnemersbijdragen

Als bijdrage aan de materiaalkosten en limonade vragen wij € 1 per kind per keer.

Flexibel

In overleg met de Bredeschool-coördinator, de school en anderen kan de Avonturenclub worden aangepast en bijgesteld.

De Avonturenclub

avonturenclub@gmail.com