Méér spelen in Noorderpark Ruigenhoek

Donderdag 31 augustus 2017 in Fort de Gagel overleg ten behoeve van meer spelen en ontdekken in Noorderpark Ruigenhoek.

Noorderpark-Ruigenhoek is een bijzonder gebied. Het is een van de weinige plekken waar je de geschiedenis van De Nieuwe Hollandse Waterlinie goed kan beleven. Het is een recreatiegebied met veel verschillende recreatiemogelijkheden van BMX-en tot vissen naar forellen, van wandelen met de hond tot klauteren in een speelbos. Het is een gebied dat is ingesloten tussen twee stedelijke gebieden: De Bilt en Utrecht. En tòch het is bij veel mensen onbekend.

In 2016 hebben de gebiedspartners van Noorderpark-Ruigenhoek (gemeente De Bilt, gemeente Utrecht, Staatsbosbeheer, Recreatieschap Stichtse Groenlanden en de Provincie Utrecht) de handen in een geslagen om hier verandering in te brengen. Ze zijn gaan praten met belanghebbenden, zijn samenwerkingen aangegaan en zijn een gebiedsproces gestart om de recreatiemogelijkheden, -functies en identiteit van Noorderpark-Ruigenhoek beter aan te laten sluiten op de wensen van nieuwe en oude gebruikers, ondernemers en bewoners van het gebied.

Als IJsclub Siberia kan dit voor ons betekenen dat we bij onze natuurijsbaan gebruik mogen gaan maken van één van de kazematten, onderdeel van de Hollandse Waterlinie, voor de opslag en verblijf voor de Avonturenclub Overvecht. Avontuurlijk spelen kan hiermee nog meer uitgebreid worden voor kinderen in Overvecht.

Wilt u hier ook onderdeel van zijn? Schrijft u zich dan in voor de nieuwsbrief, of neem contact op met de kwartiermaker Lara Simons, ook als u een idee/initiatief heeft voor het gebied.

Méér voorbereiden om méér spelen in Noorderpark Ruigenhoek in de Wijk Utrecht Overvecht mogelijk te maken. Met vele partijen oa: IJsclub Siberia, Sport Centrum Utrecht, Recreatie Midden Nederland, Utrecht Natuurlijk, Staatsbosbeheer, IJsclub Siberia, Brede School, Wijk&Co, XL Adventures, Dreefnieuws, Skatedays, Projectgroep voor de Jeugd, ROC Midden Nederland, Harten voor Sport, Camping tussen Hemel en Aarde, Wielervereniging Het Stadion, Gemeente Utrecht, Leerwerkbedrijf ROC, Kunstenaar Barbara del Court Konig, Laura de Weerdt van Aardvuur.nl en Spelagoog Lydia Zonneveld.