Wij staan voor

Samen lekker sporten

Gratis toegankelijk

Over IJsclub Siberia

IJsclub Siberia brengt Utrecht Overvecht samen, door (bijna) gratis sport- en spelactiviteiten te organiseren in alle seizoenen. De activiteiten van IJsclub Siberia worden georganiseerd door vrijwilligers en we werken samen met andere organisaties in Utrecht Overvecht.

Winter

In 2016 is er een gratis toegankelijke natuurijsbaan gemaakt in Park De Watertoren langs de Marnedreef in Overvecht. Wanneer het meerdere nachten achter elkaar matig tot streng heeft gevroren en er een ijsdikte is van 7 cm, kan er geschaatst worden.

Het doel van IJsclub Siberia om dan een gezellige natuurijsbaan te realiseren, voor bewoners uit Utrecht Overvecht, waar jong en oud op een veilige manier het plezier van schaatsen op natuurijs kan ervaren. Een plek waar jonge kinderen met hun ouder(s) zich thuis voelen. De nostalgie van toen, maar dan gewoon om de hoek. We willen de romantiek van Hollandse winterpret combineren met leuke, hippe stadscultuur.

IJsclub Siberia zorgt voor een kiosk met koek en zopie en ook kun je bij ons gratis leenschaatsen gebruiken. De leenschaatsen zijn vooral in de leeftijdscategorie 2 tot en met 12 jaar. Voor 12+ en volwassenen hebben we tientallen ‘Zandstra-schaatsen-easy-gliders’, die aan de eigen schoenen vastgemaakt kunnen worden.

Heb je nog oude schaatsen liggen? Lever ze dan in bij de 2e hands winkel van onze partner NUOVO Pouwercollege, adres is La Bohemedreef 7 Utrecht.

De natuurijsbaan is een plek waar jong en oud samenkomen om leuke herinneringen te maken. Overdag ligt de focus op kinderen tot en met 12 jaar. Ná 20:00 uur is ons ijsbaantje ook een gezellig uitje voor 16+. Neem dán vooral je eigen schaatsen mee! Onze ijsmeesters kunnen alleen tijdens openingstijden gratis schaatsles geven.  We geven geen wekelijkse schaatstraining, voor jeugdschaatsen kun je contact opnemen met Duosport

De openingstijden van natuurijsbaan Park De Watertoren zijn van 10:00 – 22:00 uur en de toegang is gratis.

Lente, zomer en herfst

In de lente en zomer is het weer skatetijd! De gezelligheid rondom de ijsbaan inspireerde ons om meer (bijna) gratis sport- en spelactiviteiten te organiseren in Overvecht. Zo kom je ons met ons pop-up concept op verschillende plekken in Overvecht tegen. Bekijk de agenda voor onze activiteiten.

Vrijwilligers en steun aan KiKa

IJsclub Siberia is een Vereniging zonder winstoogmerk. De activiteiten worden georganiseerd met behulp van vrijwilligers.

De verkoop van onze ansichtkaarten, berenkoekjes, frisse en warme drankjes leveren een mooi bedrag op voor steun aan KiKa Kinderen Kankervrij.

KiKa werft fondsen voor vernieuwend onderzoek en andere activiteiten op het gebied van kinderkanker. Daarnaast richt KiKa zich op het geven van voorlichting over kinderkanker. IJsclub Siberia steunt KiKa. De KiKa beer staat symbool voor steun en liefde voor kinderen in moeilijke tijden.

Wil je ook een steentje bijdragen? Klik op De IJsclub Siberia Donatie Link om ons én KiKa te steunen.

Wilma Bos

Sluit je aan

Bel of mail ons gerust als je vrijwilliger wil worden

Robbert van Vliet

Lang leve Siberia!

Gelukkig bleven 12 weken regenval een zegen.
Gelukkig stond het baantje blank.
Gelukkig werd het Watertorenpark voor even Vladivostok, gelukkig stond Siberia paraat.
En terwijl het Pekinezenorgel Daddy Cool nog maar eens draaide, wierp de lage zon (knijp je ogen dicht in deze bocht) steeds langer wordende klapwiekschaduwen van pierlala’s
Op het wit gekraste ijs, waar de konen roder kleurden en waar werd gekrabd, geschraapt, gegleden en gelachen en de opgetogen kinderstemmen kraaiden.
Gelukkig viel de winter op een woensdagmiddag, dit jaar.
Joost Hontelez

10 Januari 2024