Siberia Challenge 2016

IJsclub Siberia organiseerde zaterdagmiddag 5 juni 2016 de Siberia Challenge. Een unieke Adventure Run in de Ruigenhoekse polder, waarbij iedere deelnemer zijn eigen grenzen kon verleggen en zo een eigen ‘wereldrecord’ liep. Langs het parcours van 5 km vond je een aantal stoere hindernissen. Je mocht zelf kiezen aan welke hindernissen je meedeed.

Wandelen en rennen door de polder, langs de 20 Challenges die werden gebouwd, het mooie weer en nagenieten bij de sportmassage, de muzikale acts en lekkere hapjes.  Een (h)eerlijke dag voor iedereen!

Langs de route lag de FairChain, de langste kralenketting ooit gemaakt. Op 5 juni werd het officiële Guinness World Record verbroken, met deze  ruim 10 km. lange ketting werd het officiële Guinness World Record verbroken, met 10252 meter #WR (WR was 9540 m). #Fairchain voor Nepal.

Een mooie uitdagende samenwerking in Overvecht met: Gemeente Utrecht, Staatsbosbeheer, Recreatieschap Midden Nederland, het ROC Midden Nederland, Harten voor Sport, Atletiekvereniging Phoenix, Verhuisservice Utrecht, Akkie Stomphorst, Duursport.nl, EHBO Zuilen, Sminksters van Imagine Grimeuses, verhalenvertelster Saskia Kipp, muzikanten Jongerentheatergroep Link, vuurspuwers Cirque du Freaq en verkeersregelaars van oa. Utrecht Skate Parade, Vkr Soest en Vkr de Bilt. Dank allen en speciaal aan: Marcel Rector van FairFriendsAnke en Andre van de Camping tussen Hemel en Aarde  , sportmasseurs met Errit Gravenberch en onze eigen weerman Arie Verrips.  Rick en Huyen Baars van Forelvijver De Ruigenhoek Nl en parcoursbouwer Nick Currie en Tamara van Losjes Events en  UUSSV Simius Hircus survivalutrecht.nl en alle vrijwilligers van IJsclub Siberia !
Fotografie: Anna van Kooij. Klik hier voor de foto’s
En de aftermovie van Jasper van Bladel