Gezocht vrijwilligers Avonturenclub De Ruige Bunkers

Wij zijn op zoek naar vrijwilligers voor de Avonturenclub bij De Ruige Bunkers in het Noorderpark Ruigenhoek.

IJsclub Siberia organiseert in het voor- en najaar een sportief naschools programma en evenementen (bv. De Herfstwandeling) voor kinderen in de basisschoolleeftijd, naar voorbeeld van een soortgelijke activiteit van natuurspeeltuin Het Woeste Westen in Amsterdam en in samenwerking met Staatsbosbeheer.

Begeleiders gaan met kinderen op ontdekkingstocht in het Noorderpark Ruigenhoek. ”We gaan op zoek naar een klimboom, hoe komen we over dat slootje, welke planten en dieren leven er in onze buurt, hoe bouw je een hut en hoe maak je een pijl en boog en maak je je eigen vuurtje.

Het kan allemaal bij De Ruige Bunkers en jij speelt de hoofdrol”.

Natuur tot op het bot beleven is ons devies. Dat betekent altijd naar buiten. Bij de Avonturenclub streef je naar een onvergetelijke ervaring waarbij vies worden, risicovol spel, samenwerking, zelf doen en daar trots op kunnen zijn voorop staat. Voorbeelden van activiteiten die je gaat doen met de kinderen zijn: Vuurtje maken zonder lucifers, boomklimmen, door sloten waden, waterdieren vangen, eten uit de natuur, slacklinen, rennen, springen, boogschieten en werpen.

De Avonturenclub wordt aangeboden door IJsclub Siberia bij De Gagelplas.

Het is tijd voor een nieuw avontuur. Wat is jouw nieuwe avontuur vandaag?

Functie

Een Avonturenclub-begeleider gaat met een groep kinderen (max. 15) naar buiten op avontuur in het Noorderpark Ruigenhoek.

Profiel

We zoeken een energieke persoonlijkheid die zijn/haar enthousiasme weet over te brengen op de kinderen. Je bent betrokken bij kinderen, je hebt natuurlijk overwicht en kan goed overzicht houden. Hiermee kun je de kinderen relatief vrij laten en uitdagende risico’s met ze opzoeken waarmee ze hun grenzen kunnen leren kennen. Het ontwikkelen van een groepsgevoel vind je belangrijk. Interesse in natuur is een pre. Je bent stipt, kunt goed zelfstandig handelen en kunt verantwoordelijkheid dragen.

Opleiding en ervaring

We zoeken mensen die scholing en/of ervaring hebben in het begeleiden van (multiculturele) groepen in de leeftijd van 6 t/m 12 jaar. Je hebt al ervaring met werken met groepen, liefst in de ‘vrije’ buitenomgeving. Groepsdynamiek en groepsmanagement zijn dingen waar je thuis in bent.

Procedure

Stuur ons een korte motivatie met CV naar Robbert van Vliet info@ijsclubsiberia.nl

Na bevonden geschiktheid word je uitgenodigd om deel te nemen aan een introductiebijeenkomst. Hierbij geven wij toelichting op de werkwijze en peilen wij of wij een aspirant Avonturenclubbegeleider in je zien (en of het voor jezelf aan je verwachtingen voldoet). Hierna selecteren we kandidaten waarmee we verder willen en het trainingstraject in gaan.

Training

De Avonturenclub is een eigen bewezen concept dat we blijvend willen bewaken in kwaliteit. Bij een aanstelling krijg je een uitgebreide trainingsdag, twee meeloopdagen en (vervolg) trainingen on the job. De trainingsdagen behoren tot je eigen investering.

Vergoeding

Er is een ruime vrijwilligersvergoeding voor onkosten en voorbereidingstijd. Voor meer informatie kun je contact opnemen met 06-41679005