Bedankt MAEX voor jullie ondersteuning bij de verhuizing

We zijn erg dankbaar voor de steun van al onze partners en sponsors. Zonder hun hulp zou de verhuizing naar onze nieuwe opslagruimte niet mogelijk zijn geweest.

Verhuisbedrijf Utrecht partner van IJsclub Siberia

We zijn blij dat we onze spullen nu op één centrale locatie kunnen opslaan en dat we de duurzaamheid van onze inventaris kunnen vergroten. We kijken ernaar uit om samen met onze partners en sponsors nog vele jaren te kunnen genieten van onze buitenactiviteiten in Utrecht Overvecht. Bedankt @MAEX voor jullie ondersteuning bij de verhuizing naar onze nieuwe opslagruimte! Lees ons bericht op de website van MAEX-NIEUWS.

“Dankzij Woningbouwvereniging Woonin (voorheen Mitros) hebben we nú een prachtige nieuwe opslagruimte. Zó fijn dat alles nu eindelijk droog en bij elkaar staat!”

Ons doel is om een gezellige natuurijsbaan te realiseren waar jong en oud op een veilige manier het plezier van schaatsen op natuurijs kan ervaren. Bij ons gaat het niet zozeer om het hard rijden, maar om de beleving van het samen schaatsen op natuurijs. En de gezelligheid rondom de nostalgische ijsbaan inspireerde ons om meer laagdrempelige natuur- en sportactiviteiten te organiseren op locatie. We organiseren rondom de natuurijsbanen tal van buitensport activiteiten oa. Glow in the Park, Ruig030, Siberia Challenge, Midzomerfeest en het Herfstfeest.

IJsclub Siberia is actief met buitenactiviteiten in de Utrechtse Wijk Overvecht en de inventaris van de evenementen stonden op vier locaties in de stad Utrecht. Dat maakte de organisatie van onze evenementen niet efficiënt. En helaas stonden er daardoor ook mooie bankjes en vuurkorven buiten onder zeilen. Zodoende vergroten we de duurzaamheid van onze spullen en onze organisatiekracht. We danken Nuovo Pouwercollege, Gregorius College Utrecht en Utrecht Natuurlijk voor de afgelopen jaren opslag van onze spullen. Afgelopen jaren hebben zij ervoor gezorgd dat we onze vele spullen voor evenementen konden opslaan. Daarnaast zorgde het Verhuisbedrijf Utrecht steeds voor de verhuizing naar de evenement locaties.

Woningbouwvereniging Mitros heeft een gedeelte van een oude parkeergarage, onder een appartementengebouw beschikbaar gesteld voor ons. MAEX is afgelopen jaar gevraagd om onze verhuizing naar de nieuwe opslagruimte in Utrecht Overvecht te ondersteunen. De inrichting- en verhuiskosten waren ongeveer zoals begroot.

“Dank MAEX dat jullie dit met onze partners mogelijk maken!”

IJsclub Siberia werkt samen met verschillende partners: de KNSB, Kunstijsbaan De Vechtsebanen Overvecht, RTV Utrecht, Vrijwilligerscentrale Overvecht, Nuovo Pouwercollege, Zimihc Amateurkunst Overvecht, Joop Budding Draaiorgels, Basisscholen in Overvecht, Johannes Centrum Utrecht Overvecht, Fort de Gagel, Manege ’t Hoogt, ROC Midden Nederland, DOCK Utrecht, Cultuur Platform Overvecht, Utrecht Natuurlijk, Stadsboerderij Gagelsteede, Staatsbosbeheer, Verhuisbedrijf Utrecht en vele anderen.

IJsclub Siberia wil een bijdrage leveren aan een laagdrempelige positieve buitencultuur en de bevordering van geestelijke en lichamelijke ontspanning. Onze missie: Overvecht warm maken voor de schaats- en buiten(speel)cultuur. Onze visie: Overvecht samen brengen, door beleving in beweging in de buitenlucht. Op deze manier vernieuwen we de traditionele schaatscultuur en dragen zorg voor meer toegankelijkheid en promotie. We ontwikkelen buitenconcepten die cool, speels en magisch zijn en die een bijdrage leveren aan een gezond, vitaal en gezellig en saamhorig Overvecht.

Het door ons aangevraagde bedrag van €2250 van de MAEX Impuls Utrecht 2022, wordt gebruikt voor het overbrengen van spullen naar een nieuwe opslag en het aanschaffen van eenvoudige aankleding voor de Blokhut. Hiermee professionaliseren en versterken wij de organisatiekracht van IJsclub Siberia.