Televisie premiére “De Sfeer van Weleer”

Bijzondere ontmoeting met Jasper Van Bladel resulteert in 2 jaar in bijzondere documentaire over het plezier van schaatsen, natuurijsbanen en saamhorigheid in je wijk. De documentaire over schaatsen op natuurijs in Utrecht is op 22 februari te zien via het UStad kanaal van RTV Utrecht!

UStad is de tv-zender van de stad Utrecht. UStad zendt met regelmaat documentaires uit over de stad Utrecht: van historie tot architectuur en van portretten van bekende Utrechters tot natuur in de stad. Mensen in de regio Utrecht kunnen de documentaire De Sfeer van Weleer op televisie bekijken. De film begint om ongeveer 18:10 uur en zal elk uur worden herhaald.

Buiten Utrecht kan je de film kijken via de livestream:

Daar zal de film een jaar lang te zien zijn.

Zaterdag 6 januari was het dan eindelijk zover. Twee jaar nadat Jasper, bij Glow in the Park, IJsclub Siberia leerde kennen, is zijn documentaire over de enthousiaste Utrechtse club een feit!
De sfeer zat er ook in het theater Stefanus in Utrecht Overvecht goed in. De vrijwilligers van de ijsclub hadden de zaal prachtig versierd en Eric de Reijer maakte de sfeer helemaal compleet met zijn nostalgische accordeon muziek. Een geweldige ambiance voor de vertoning van De Sfeer van Weleer. Helemaal ook omdat de meeste schaatsliefhebbers en verhalen vertellers uit de documentaire ook bij de première aanwezig waren.

Na afloop van de film hebben we veel hele fijne, positieve reacties ontvangen. Heel erg mooi om te horen wat de film en vooral de verhalen en het doorzettingsvermogen van de ijsclub bij mensen losmaakt. Onder het genot van een smakelijke kom erwtensoep van de Kokjes, hebben we nog heerlijk nagepraat. Ook via deze weg wil Jasper iedereen die aanwezig was en natuurlijk vooral ook iedereen die heeft meegewerkt aan de documentaire en de première heel erg bedanken voor deze onvergetelijke middag!

De première party was gratis toegankelijk voor iedereen wijkbewoners (en andere geïnteresseerden) én vrijwilligers. We willen als vervolg op de film graag in gesprek komen met Utrechters over het natuurijs in hun buurt. Lijkt het je leuk om de film te vertonen in je buurthuis, inloophuis, wijkcentrum of wooncentrum? Neem dan contact op met Jasper via jasper@desfeervanweleer.nl.

Klik op de foto’s om de prachtige serie foto’s van Xenia Blair en Kim van Eijl terug te zien op Facebook.

Filmmaker Jasper van Bladel heeft over IJsclub Siberia zijn eerste lange(re) documentaire gemaakt en gaat over de zoektocht van twee schaatsliefhebbers naar de verhalen van de oude Utrechtse ijsbanen. De verhalen brengen de sfeer van het zwieren, hardrijden en de koek en zopie weer helemaal terug. De schaatsbanen brachten mensen bij elkaar, iedereen was er gelijk. Zou het niet mooi zijn om ooit nog eens zo’n sfeervolle baan te hebben in Utrecht? Kom óók genieten van #Desfeervanweleer #ijsclubsiberia #Overvecht #utrechtmakenwesamen

Lijkt het je leuk om de film te vertonen in je buurthuis, inloophuis, wijkcentrum of wooncentrum? Neem dan ook contact op met Jasper via jasper@desfeervanweleer.nl.

Nieuwsbericht ontvangen? Laat je email adres achter op de website.