Draaiorgelmuziek in Overvecht

Dinsdag 14 april jl. klonken er ook draaiorgelnoten als muziek in de oren in Overvecht. Ouderen dansen en zingen in de huiskamers en op de balkons als ‘onze’ orgelman Joop (53) bij het verzorgingshuis staat: ‘Kippenvelmomenten’. Het draaiorgel van Joop Budding bracht een bezoek aan 4 verpleeghuizen. Een mooi initiatief tijdens de huidige Corona maatregelen.

Ook dit is een mooi inititatief van IJsclub Siberia, ism. de wijkambassadeurs en een bijdrage uit het Initiatievenfonds. De wijkambassadeurs van Overvecht hebben gezonde manden naar de bewoners en medewerkers van Zorgcentrum Zuylenstede gebracht.

Utrechts laatste orgelman Joop Budding (53) trekt tijdens de coronamaatregelen zijn draaiorgel Het Buikie en de van het ene naar het andere verzorgingshuis in onze regio. Zijn optredens zorgen voor hartverwarmende taferelen. Bewoners staan zingend en dansend op de balkons en ook de mensen op straat zingen vrolijk mee. ,,Je ziet de lach op de gezichten terugkomen. Ik word er zelf ook heel happy van’’, zegt Budding.

Het draaiorgel van Joop is een échte sfeermaker die al bij een groot aantal evenementen van IJsclub Siberia veel sfeer van weleer komt brengen. Natuurlijk stond Joop ook bij de ijsbaan in 2018 en stonden er ook veel ouderen op de balkons met kippenvelmomenten hun (klein-)kinderen te telefoneren om te komen schaatsen. Nu de activiteiten stilstaan door de coronamaatregelen, kunnen we op deze manier toch onze mooimakers actief in Overvecht naar ons deelnemers brengen.

We denken na over nog meer sfeervolle sport- en cultuuractiviteiten de komende coronamaatregelen in de #anderhalvemetersamenleving.

Wil je als vrijwilliger meedenken en doen KLIK HIER