24 oktober Herfstwandeling vol avonturen

Donderdag 24 oktober vanaf 14:00 uur organiseerde IJsclub Siberia en Boswachter Noortje samen met jullie een mooi buitenfeest bij De Ruige Bunkers en IJsbaan De Gagelplas, in het Noorderpark Ruigenhoek. Wandelen en nog veel méér…De foto’s van de herfstwandeling zijn terug te kijken op Facebook en Instagram

Praktische informatie:

• Toegang is gratis én de wandelingen zijn geschikt voor alle leeftijden.
  • Meedoen is op basis van eigen risico.
  • Kom bij voorkeur met de fiets!
  • Auto’s kunnen alleen parkeren langs de Gageldijk en parkeerplaatsen Sint-Anthoniedijk.
  • Voor het eten en drinken betaal je 2 euro per consumptie.
  • De cateraars De Proeftuin en Bramspannenkoeken betaal je de prijs bepaald door de cateraar.
  • Er is een mogelijkheid te doneren voor de Stichting OOK én natuurlijk voor ónze ijsbaan!
  • Neem gepast geld mee, want de internetverbinding voor pinnen in het bos is niet goed.
  • Start: Donderdag 24 oktober 14-17 uur
  • Plaats: Volg de route bordjes van IJsclub Siberia naar de IJsbaan Gagelplas in het Noorderpark Ruigenhoek.
  • Adres: Gageldijk 87 3566 MG Utrecht tel 06-41679005 (alleen fietsen en wandelaars, géén doorgang auto’s)
  • Locatie Google maps: klik hier

“Lekker ná de ruige struintocht broodjes bakken boven het kampvuur en genieten van accordeon muziek en chocolademelk. En onze partner Bramspannenkoeken is er met de lekkerste pannenkoeken!”

Vóór en ná de wandeling kun je:

• Bij de Ruige Bunkers kun je lekker vrij spelen en lopen over het blote voeten pad
  • Pannenkoeken eten
  • Je kunt vóór de wandeling nog geschminkt worden
  • Je kunt er ponyrijden olv. Manege ’t Hoogt
  • Je kunt er óók in de natuur werken
  • Je kunt marshmallows en broodjes bakken en nagloeien bij het kampvuur.
  • Je kunt hutten bouwen
  • Je kunt luisteren naar verhalen
  • Je kunt leren vuur maken
  • Je kunt leren slacklinen (op een koord leren lopen tussen de bomen)
  • Je kunt leren pijl en boogschieten
  • Je kunt leren met een lange stok over een sloot te springen met Marcel de Polderwachter

“Laten we de haast uit onze hoofden halen en kijken wat er te ontdekken valt. Wil je lekker door riet en struikgewas struinen of gewoon stilletjes van de natuur genieten? Het kan hier allemaal!”

Er zijn verschillende wandelingen:

• Boswachter Noortje neemt ons mee met een wandeling in de natuur.
  • Er is een speurtocht voor de ontdekkingsreizers onder ons.
  • Bush Yoga met Georgina: Lekkere warming-up met een coach, die van yoga een hele nieuwe ruige ervaring maakt.
  • Slow Sports met Dewi:  De coach inspireert je wandelend om op praktische wijze weer in balans en in Good Mood te zijn.
  • Speciale wandeling met Annerieke: de coach neemt je mee op een wandeling waarin je leert meer los te laten, vrijer te worden; om kinderen meer avontuurlijk te laten spelen en méér buiten gewoon jezelf te zijn.
  • Avontuurlijk buitenspelen: Daarbij kunnen kleding en schoenen erg vies worden en beschadigen … Zorg dat schoenen niet te los zitten, ze kunnen met spelen in de modder blijven steken… Deelnemers worden onvermijdelijk iets nat… Je kunt je altijd opwarmen bij het vuur.
  • Struintocht en eetbare plantjes zoeken om je eigen thee te maken met Eemke of Rosemarijn
  • Het zwemmen bij de Gagelplas wordt afgeraden ivm. de lage watertemperatuur. Zwemmen is dus voor eigen risico.

Zet jezelf op gaan op Facebook en help ons delen

• Privacy: Tijdens de evenementen van IJsclub Siberia worden foto’s gemaakt tbv. van promotie en inspiratie voor fondsen en subsidiegevers. Bezoekers geven door mee te doen toestemming voor publicatie. De foto’s van de herfstwandeling zijn terug te kijken op Facebook en Instagram