IJsmeester cursus 15 maart 2022

Weet jij al wat je later wilt worden? Ik word IJsmeester. De KNSB én IJsclub Siberia organiseren 15 maart 2022 bij Pouwercollege, La Bohemedreef 7 Utrecht een natuurijsmeestercursus , vanaf 18 jaar en ouder.

Gezocht ijsmeester m/v

(c) foto: Arie Kievit

“Zodra er echt winterweer wordt voorspeld, begint het bij ons allemaal te kriebelen en met vrieskou is iedereen druk om een mooie laag ijs te maken.”

Het bestuur van IJsclub Siberia is altijd op zoek naar nieuwe vrijwilligers (jong en ouder) en werkt graag samen met de KNSB om nieuwe ijsmeesters en baanmakers op te leiden. IJsclub Siberia uit Utrecht Overvecht is actief op Natuurijsbaan Park De Watertoren aan de Normadreef.

“Het ijs dat er ligt is het resultaat, maar het proces van het samendoen is wat het zo mooi maakt. Het is echt teamwork.”

Een #ijsmeester doet veel meer dan gaatjes boren om te kijken hoe dik het ijs is. IJsmeesters zorgen voor het klaarmaken van de ijsbaan en het organiseren van toertochten. Ze zorgen, zodra het kan, voor het openen van veilige en fijne ijsbanen.

Klik hier en kijk hoe Jordi van RTV Utrecht een spoedcursus krijgt.

Klik hier en lees waarom ijsmeester Yousef verliefd is op natuurijs.

Klik hier voor de update Januari 2022 en ontvangst van landelijk ruim 850 nieuwe ijsmeesters.

Iedereen vanaf 18 jaar kan zich aanmelden voor een van de cursussen, die in december in heel Nederland georganiseerd worden.

“Hoe koud het ook is, het gemeenschapsgevoel voelt als een warm bad.”

Een lesgroep van ongeveer 20 belangstellenden bespreken met elkaar diverse onderwerpen rondom natuurijs. De cursus duurt één dagdeel van maximaal 3 uur.

In de Natuurijsmeestercursus wordt aandacht besteedt aan de onderstaande onderwerpen:

• Soorten ijsbanen
  • Aanleg en bespreking alle soorten banen
  • IJsvorming
  • IJs op vaarten en meren
  • Wanneer kan een tocht gehouden worden

Na afloop wordt er uitgebreid genoten van een soepje en broodje.

Praktisch:

IJsclub Siberia investeert in zijn vrijwilligers en dit wordt mede mogelijk gemaakt door het Initiatievenfonds Utrecht

De kosten (27,50 euro) voor de ijsmeestercursus zijn voor rekening van ijsclub Siberia. Er zijn verder géén meerkosten voor onze nieuwe ijsmeesters. Welkom!

Informatie en aanmelding via deze link.