Reparatie IJsbaan Park De Watertoren

Dankzij onze crowdfunding in oktober 2019 kon onze gezellige ijsbaan in Park de Watertoren gerepareerd worden! De reparatie van de ijsbaan wordt in de 3e week van februari 2020 gestart door Aannemer Agterberg en is de 2e week van april 2020 afgerond.

“Met een kleidijk en kleiondergrond zal de situatie verbeteren.”

Oktober 2019 was onze crowdfunding via Voorjestadsie.nl Dit leverde ons voldoende geld op met onze 150 donateurs. Zoals gezegd, de gezellige natuurijsbaan in Park de Watertoren is lek. Met de crowdfunding kan onze gezellige ijsbaan in Park de Watertoren gerepareerd worden! Vanaf de winter van december 2020 – maart 2021 kan er bij een paar nachten vorst op de ‘gerepareerde’ natuurijsbaan gezellig geschaatst worden. Samen maken we van de ijsbaan De Watertoren een jaarlijks terugkerend festijn met gratis leenschaatsen, koek en zopie, gezellige muziek en ledlampjes.

De volgende werkzaamheden worden door Aannemer Agterberg gedaan tussen ma. 16 febr. t/m wo. 8 april 2020:

– Onderdeel 1; Frezen van de huidige ondergrond
– Onderdeel 2; Leveren en aanbrengen van 20 cm dijkenklei op de gefreesde ondergrond (16 t/m 18 febr.)
– Onderdeel 3; Egaliseren en inzaaien van het terrein met bermenmengsel  (7 april)

Belangrijk om te weten:

– De nieuwe kleibodem is watervertragend niet waterdicht

– De kleibodem wordt ingezaaid met een bloemenmix bermmengsel met doorzaai van inheemse bloemen.

– Het maairegime van de ijsbaan wordt gewijzigd en er zal 2 x per jaar gemaaid worden

“Milde winters, zeggen de weermodellen.”

Severe Weather en verschillende weermannen, waaronder onze weerman Arie Verrips kwamen begin oktober 2019 met een iets serieuzere seizoensvoorspelling voor winter 2020. De weermodellen voorspellen een grotere kans op een zachtere winter dan normaal. Dat betekent overigens niet dat dit zachte weer dan ook de hele winter aanhoudt. Gelukkig is er ook ruimte voor koude periodes, alleen zijn dit er zeer waarschijnlijk minder of houden ze minder lang aan.

“Een duurzaam initiatief dat werkt aan vitaliteit in de buurt.”

Wil je meewerken bij IJsclub Siberia?

Je kunt meedoen als vrijwilliger en/of als een (junior-) ijsmeester. Samen lekker sporten en plezier hebben met elkaar!

Meer info via tel: 06-41679005 of email: info@ijsclubsiberia.nl