Vanaf 7 mei Typisch Overvecht

BNNVARA gaat 3 weken buurten in Overvecht. Vanaf maandag 7 mei t/m 24 mei, 19:20 op NPO 2 in Typisch Overvecht. Met onder andere Tom de Vos (Nuovo Pouwercollege) en Robbert van Vliet en Paul Redeker (IJsclub Siberia). Terugkijken kan via: Uitzending Gemist

In de gloednieuwe dagelijkse documentaire-serie Typisch… volgen BNNVARA en de EO de levens van gewone mensen in een buurt ergens in Nederland. Wie zijn de mensen die er wonen en hoe ziet hun leven eruit? We zien op NPO 2 iedere drie weken, in een serie van twaalf afleveringen, een uniek portret van een andere buurt; van villawijk tot boerendorp en van volkswijk tot vinex.

Soms lijkt het wel of Nederland alleen nog maar bestaat uit kloven en tegenstellingen. Het nieuws wordt veelal gedomineerd door uitschieters en extreme tegenpolen.

Maar wat weten we nu eigenlijk echt over de levens van anderen? En als we goed naar elkaar kijken, zien we dan niet juist meer overeenkomsten dan verschillen? De camera’s bewegen zich door het alledaagse bestaan en geven zó stem aan de mensen die niet elke dag in de krant staan.

“Een mooi portret van het échte Overvecht.

Een belevenis om aan mee te werken.”

Vooraf aan Typisch Overvecht (Utrecht) waren er uitzendingen in Leeuwarden “Typisch Wielenpôlle”, Breda “Typisch Tuinzigt”, Amsterdam “Typsich Kleiburg” en Tubbergen.

De serie wordt vier dagen per week uitgezonden, maandag tot en met donderdag rond 19.20 uur.

Meer info over Typisch via de website BNNVara.

Terugkijken kan via: Uitzending Gemist

#ijsclubsiberia #bnnvara #typischovervecht #echtovervecht  #typisch #natuurijsbaan #parkdewatertoren #Overvecht

@TypischOnline2018