Voorjaarsfeest

Op vrijdag 17 maart van 14.30 tot 16.30 uur ben je welkom op het jaarlijkse voorjaarsfeest van stadsboerderij Gagelsteede. Centraal op het feest staan de pasgeboren lammetjes die vanaf deze middag geknuffeld mogen worden. Kom je ook? De toegang is gratis én geheel op eigen risico. De foto’s zijn inmiddels terug te kijken op Facebook

Opening van de nieuwe natuurspeelplaats

Misschien heb je al gespeeld in de natuurspeelplaats. Maar heb je de nieuwe modderkeuken ook al uitgeprobeerd? Kom ook en bak een lekkere moddertaart! Deze middag wordt de natuurspeelplaats officieel geopend. Het werk aan de nieuwe natuurspeelplaats begon vorig jaar en is nu dus bijna af.

Lekker kliederen

Het spelen met zand en water voor het ontwikkelen van creatieve vaardigheden. Kinderen kunnen hun fantasie de vrije loop laten en bedenken wat er allemaal gebouwd kan worden. De mogelijkheden zijn eindeloos.

Modder spelen is ook leuk om samen te doen. Kinderen kunnen samenwerken om de meest geweldige constructies te bouwen. Door samen te spelen worden sociale vaardigheden aangescherpt.

Kortom, het spelen met modder is van groot belang voor kinderen. Het stimuleert zowel hun sensorische en motorische ontwikkeling als hun creativiteit en sociale vaardigheden. Laat de kinderen er dus maar lekker mee spelen!

Het feestprogramma

Vrijdag 17 maart staan de pasgeboren lammetjes centraal die vanaf deze middag geknuffeld mogen worden. IJsclub Siberia verzorgt dit jaar een heel divers programma vol sfeer op ons erf! Je kunt marshmallows bakken op het vuur, terwijl je luistert naar muziek. Verkleed je en maak een toffe foto van jezelf bij de photobooth van ‘Nicks aan’

Verder op het Voorjaarsfeest:

• Lammeren knuffelen
  • Namenactie lammeren
  • Laat je schminken
  • Loop in een nieuwe outfit over de rode loper bij de photobooth
  • Luister naar muziek van Blovi en vrolijke muzikale duo Spanyolo
  • Knutselen met Esther
  • Leren hoepelen en jongleren met René, Eva en Marco
  • Eet een lekkere pannenkoek (Reinaerde)
  • Kampvuur en marschmellows roosteren
  • Om 15.30 uur is de officiële opening natuurspeelplaats
  • Spelen op het erf en in de natuurspeelplaats met modderkeuken (DOCK)

Kortom samen met partners van de stadsboerderij organiseert Gagelsteede een heleboel leuke activiteiten. Het Praathuis is deze middag open. Daar kun je terecht voor een kopje koffie of thee met wat lekkers, of voor sap, een ijsje of bv een potje honing of andere lokale producten.

Weersverwachting van onze weerman

Een paar dagen geleden was onze weerman Arie Verrips zijn weersverwachting voor 17 maart wat pessimistisch, maar de meest recente run houdt het zowaar op zacht weer, met maxima van ruim 15 graden en vermoedelijk droog weer! Arie zegt:”De prognoses zijn wisselend, omdat zowel zeer zachte lucht sls echte winterkou rond ons gebied dichtbij zijn. Het weer kan dagelijks schuiven. Vrijdag wordt een zachte dag, met weinig wind. Gunstig weer dus! De kans op regen van betekenis is niet groot, maar er zal wel bewolking zijn. Het zal de pret niet drukken! “

Activiteiten in de voorjaarsvakantie

Vóór het voorjaarsfeest is er natuurlijk ook van alles te doen in de voorjaarsvakantie: een goed onderkomen voor vogels helpen bouwen, een dierenhotel maken of aan moestuinbakken werken…Kom langs, er is altijd wel een leuke activiteit op stadsboerderij Gagelsteede

Contant of mobiel betalen

De onkosten voor de hapjes, ijs, koffie, thee en chocolademelk zijn bepaald door de cateraar Stadsboerderij Gagelsteede. Neem contant geld mee of betaal met je mobiele telefoon.

Voorjaarsfeest 17 maart 14:30-16:30 uur
Adres: Gangesdreef 7a 3564 SN Utrecht

De toegang is gratis én geheel op eigen risico.

Kort verslag van de dag

Met ruim 450 bezoekers was “Het Voorjaarsfeest” erg geslaagd! Daarnaast is het feest mede mogelijk gemaakt door Utrecht Natuurlijk, DOCK en de inzet van de mensen en sponsoring van IJsclub Siberia en de helden van Reinaerde achter de pannenkoeken bakplaat! Dank vrijwilligers en deelnemers voor de gezelligheid!

With more than 450 visitors, “Het Voorjaarsfeest” was a great success! The party was made possible in part by Utrecht Natuurlijk, DOCK and the efforts of the people and sponsorship of IJsclub Siberia and the heroes of Reinaerde behind the pancake griddle! Thanks to volunteers and participants for the fun!

De foto’s gemaakt door Ton van de Blaak zijn inmiddels terug te kijken op Facebook En mocht je bezwaar hebben betreft plaatsen van foto’s stuur een screenshot naar info@ijsclubsiberia.nl dan verwijderen we de foto.