We gaan op berenjacht …én win rollerskates !

“We gaan op berenjacht!” Kinderen kunnen tijdens een wandeling proberen (ijs-) beren te spotten. Plaats een beer zichtbaar aan je raam. Een leuke avontuurlijke buitenactiviteit. Doen jullie mee? Lees hieronder hoe je een paar mooie IJsclub Siberia rollerskates wint!

Buitenspelen tijdens Coronamaatregelen

Een wandeling met het gezin in de open lucht is nog mogelijk, uiteraard met netjes 1,5 meter afstand. Dit initiatief is bedoelt om een wandeling in je eigen buurt leuker te maken. Ga dus niet in andere plaatsen op jacht.

Hou rekening met de RIVM richtlijnen die van kracht zijn!

Met kinderen wandelen wordt extra leuk als je op berenjacht gaat. De regels van die berenjacht zijn simpel: plaats een beer aan je eigen raam en zoek tijdens een wandeling in jouw buurt naar andere beren. Hieronder kun je de PDF afstreepkaart, bingokaart en berenjacht diploma downloaden door op het plaatje te klikken.

De berenjacht komt overgewaaid uit Australië, het Verenigd Koninkrijk en België. Het populaire prentenboek ‘We gaan op berenjacht’, geschreven in 1995 door Michael Rosen en Helen Oxenbury, diende als inspiratie. Doe mee en plaats een beer aan het raam voor de berenjagers.

Een heel leuk ideetje! Zet een beer voor je raam, ook als je zelf niet op berenjacht gaat! Doe je mee?

Je kunt je knuffelbeer opgeven via de website en kijken waar er knuffelberen voor het raam staan, zoals bij de Henriëttedreef 14 in Overvecht. KLIK HIER