• Dit evenement is voorbij.

Lente op Stadsboerderij Gagelsteede en Stadstuin Klopvaart

april 1 @ 13:30 - 16:00

2e Paasdag is er een (bijna) gratis Lentefeestje in Overvecht op Stadsboerderij Gagelsteede en op de Stadstuin Klopvaart tegelijkertijd! De lente is in volle gang en dat willen we graag samen vieren met Utrecht Natuurlijk. Met een divers programma, kun je komen genieten van de lente op beide locaties tussen 13:30 -16:00 uur.

Samen een dansje maken?

En natuurlijk mag een flinke dosis springen en dansen niet ontbreken op ons feest! ⁠

Onze weerman Arie Verrips geeft in zijn weerbericht aan een middagtemperatuur met een graad of 12 tot 14. Eerder deze week leek het te gaan regenen ☁️ En toch is het vanmiddag vrijwel zeker droog weer, alhoewel niet al te zonnig!

⚘️Vier het voorjaar mee bij Stadsboerderij Gagelsteede met IJsclub Siberia en doe je regenlaarzen aan!

Op Stadsboerderij Gagelsteede

Vandaag is de eerste dag dat de lammetjes die geboren zijn geknuffeld mogen worden. Dat wil je toch niet missen? Uiteraard mag je weer namen verzinnen voor de jonge dieren!
* Kom genieten van de muziek van Joekbox. Je mag verzoeknummers aanvragen!
* De konijnen gaan binnenkort verhuizen en op deze dag is de nieuwe konijnenweide voor het eerst open. Om dit te vieren mag je komen wortelhappen, net als de konijnen.
* Eet een lekkere pannenkoek, gebakken door Wilma en Robbert van IJsclub Siberia.
* Volg een workshop hoepelen en jongleren, dit wordt aangeboden door IJsclub Siberia.
* Informeer jezelf over alle mogelijkheden om je leefomgeving te vergroenen.
* Volg de route naar Stadstuin Klopvaart, want daar gaat het programma verder.

Op Stadstuin Klopvaart

* Vind een van de drie gouden eieren en win een lekkere chocoprijs!
* Doe de speciale Paas Natuur Bingo. Lever je bingo in en verdien paaseitjes.
* Om helemaal in de feeststemming te komen kun je jezelf met schmink versieren tot paasei.
* Knutsel een envelopje en krijg een schepje tuinkerszaad om zelf thuis op te kweken!

Start van het tuinseizoen

We vieren de lente op Stadsboerderij Gagelsteede en op Stadstuin Klopvaart tegelijkertijd! Met een divers programma, kun je komen genieten van de lente op beide locaties. Kijk op de website van Utrecht Natuurlijk en op Facebook

Utrecht Natuurlijk organisereert ‘Kom samen tuinieren’-campagne en ontdek of zij nog een leuke vrijwilligersvacature voor je hebben in het groen. Wil je weten wat Utrecht Natuurlijk nog meer biedt tijdens de campagne? Surf dan naar: www.utrechtnatuurlijk.nl/samentuinieren.

Event Details

Date: 01 apr