25 oktober Herfstwandeling

Het was weer een sportief en avontuurlijk buitenfeest? IJsclub Siberia en Boswachter Tineke maakten er samen met jullie een super geslaagd buitenfeest van bij IJsbaan De Gagelplas.

In de herfstvakantie zijn we in het Speelbos bij de Gagelplas in het Noorderpark Ruigenhoek Utrecht. Boswachter Tineke neemt ons mee met een wandeling in de natuur. Bij de Ruige Bunkers brengen we een mix van in de natuur werken, spelen en nagloeien bij het kampvuur met heerlijke soep. Je kunt na de wandeling nog lekker zelf spelen, hutten bouwen, luisteren naar verhalen, leren een kampvuur te maken, pijl en boogschieten, slacklinen (op een koord leren lopen tussen de bomen). En natuurlijk genieten bij het kampvuur van accordeon muziek, warme soep en chocolademelk. Toegang is gratis én geschikt voor alle leeftijden.

De foto’s zijn terug te kijken op Facebook en Instagram

Op ons feestelijke buitenterras is het gezellig verblijven, dus vergeet ook niet om je opa en oma mee te nemen naar IJsbaan De Gagelplas. De wandeling en activiteiten zijn gratis. Voor de soep, brood en drinken betaal je 2 euro per consumptie.

Er is ook een mogelijkheid om te pinnen. De internetverbinding in het bos is niet altijd even goed, dus neem svp. ook contant geld mee.
Start: Donderdag 25 oktober 14-17 uur
Plaats: Volg de route bordjes van IJsclub Siberia naar de IJsbaan Gagelplas in het Noorderpark Ruigenhoek.
Adres: Gageldijk 87 3566 MG Utrecht tel 06-41679005
Google maps: klik hier
Kleding en schoenen kunnen erg vies worden en kunnen beschadigen … Zorg dat schoenen niet te los zitten, ze kunnen met spelen in de modder blijven steken… Deelnemers worden onvermijdelijk iets nat… Je kunt je altijd opwarmen bij het vuur. Meedoen is op eigen risico.

Weerbericht 25 oktober

Zoals het er nu voor ligt zou het een min of meer normale temperatuur moeten worden, ’s middags tussen 12 en 14 graden en maar een kleine kans op een buitje. De dagen ervoor valt ook weinig tot geen regen, dus de grond zal niet drassig zijn. Best redelijke omstandigheden dus , denk ik.

Arie Verrips, Weerman IJsclub Siberia