2e prijs voor IJsclub Siberia Toegankelijkheidsprijs 2022

We zijn heel blij met de 2e Prijs Toegankelijkheidsprijs 2022. Vanaf 15 juni tot 15 september konden alle Utrechters stemmen en maakte een deskundige jury de keus uit een aantal prachtige diverse initiatieven Toegankelijkheidsprijs | Gemeente Utrecht

“Een hele mooie erkenning”

Alle Utrechters hebben het recht invulling te kunnen geven aan hun leven, ook als zij een beperking hebben. Utrecht reikt sinds 2015 de Toegankelijkheidsprijs uit. Deze prijs is voor organisaties, ondernemingen en activiteiten die ervoor zorgen dat Utrecht een stad is waar iedereen zich welkom voelt. De organisatie, onderneming of activiteit die het beste toegankelijk is, wint. Dit jaar heeft de gemeente Utrecht veel mooie inzendingen voor de Toegankelijkheidsprijs 2022 gekregen.

Deelnemers zijn Kampong Jeu de Boules (3e prijs), The Colosseum, Het Wilde Westen, Pandhof Sinte Marie, Multicopy, Stiltecentrum Hoog Catharijne en dus IJsclub Siberia (2e prijs).

Spellenwinkel Subcultures is dit jaar de winnaar van de Toegankelijkheidsprijs. Subcultures wil voor iedereen die van spelletjes houdt toegankelijk zijn. GEFELICITEERD!

De geldprijs is voor óns buitenfeest.

IJsclub Siberia is een bont gezelschap, baanmakers en mooimakers, die in de buitenlucht op wisselde locaties sportieve en culturele evenementen organiseert. In de winter zijn we op natuurijs te vinden. In de zomer kunnen we ook zomaar ergens in de stad, in jouw buurt opduiken. We zoeken samenwerking met sympathieke, kleinschalige buurtinitiatieven en lokale creatieve ondernemers. Reken op een speciale festivalsfeer voor jong en oud waarin we onder het credo ‘samen lekker sporten’ jouw stad, buurt of straat op een originele wijze in beweging zetten. Bij alle acties die we ontwikkelen ligt onze focus op schaatsactiviteiten. Daar ligt de passie die we graag met je willen delen. Onze buitenfeesten zijn uiteraard ook toegankelijk voor jeugd met een beperking. In 2019 tekenden 14 initiatiefnemers het SamenSpeelAkkoord. Inmiddels is dit aantal uitgegroeid tot een netwerk van 36 Beloftemakers die een eigen belofte hebben gedaan om concreet bij te dragen aan het realiseren van de drie ambities van het SamenSpeelAkkoord, te weten:

• Een inclusieve speelcultuur
  • Meer samenspeelplekken
  • Meer en beter toegankelijke kennis over samen spelen
  • Er is altijd een rolstoeltoegankelijk toilet
  • Er zijn ijssleeën voor mensen met een fysieke beperking beschikbaar

Meer info over het Samenspeelnetwerk en beloftemakers IJsclub Siberia

Fotografie Ton van de Blaak & Video Jasper van Bladel